18 év alatt a legnagyobb változás talán az, hogy a százas lista első tíz helyét már egyérelműen techcégek dominálják, az Apple elsősége megkérdőjelezhetetlennek tűnik. A Coca Cola az évezred elején még első, most csak ötödik a márkanevek globális ranglistáján.
A permanens technológiai forradalom időszakát éljük már egy ideje, és ahogy mindenre, úgy cégek brandértékére is rányomja bélyegét az IT-gigászok működése. A Visualcapitalis.com az éves listákat készítő, a 2019-es adatorral (pdf-ben nyílik) októberben kijött Interbrand adatait zenésítette meg, jól láthatóvá téve, milyen változás következett be alig 18 év alatt.
Alább a legértékesebb márkák 2001-ből:
És 2019-ben:
Őrült változásról azért nehéz lenne beszélni – a top10-ből négy cég továbbra is ott van a mostani élbolyban, és a többi sem tűnt el. Ami szembetűnő lehet, hogy a techcégek uralma egyértelművé vált: a Microsoft már 2001-ben is ott volt az első hely kapujában, a mostani listán azonban már az első négy cég jön a techszektorból. Ugyanakkor azért a mozgás ennél a lista első, 2001-es publikálása óta mégis nagyobb volt: 18 év alatt 137 jól ismert márka – köztük a Nokia vagy az MTV – esett ki a listáról, az pedig a technológiai uralom képét árnyalja, hogy a Facebook a top10-ből kiesve idén csak a 14.